© M.E.Zykova

BRANDS AS VECTORS OF NATIONAL-REGIONAL IMAGE

Any country applying for success on international scene, should combine variety of components: the developed economy, internal political stability, democratic bases of a political and civil life, trustworthy aliens abroad and many other things.

But in a modern century of rapid development of information technologies, in a century of globalization and becoming aggravated competition formation and management of the brand and image becomes one of key directions in state activity. They promote realization of desirable political steps, strengthen competitive capacities and create a favorable basis in interaction with other states.

Today branding is the major resource and the factor of social development, and it acts the tool of direct formation of social dynamics. Therefore in the modern world to concepts of formation of a brand of territories the big attention is paid.

In modern Russia administrative-territorial, reform finishes a starting stage. Strengthening of a vertical of the power demands the further association of small subjects of Federation, increase of a system effectiveness of interaction of the center with provinces, increases in degree of responsibility of heads of regional administrations.

In a situation of change of managers formation, both external, and internal image of region becomes one of priority problems. Regions, as well as any other objects, are perceived and broadcast in the form of brands that are necessary for the successful development, most favorable use of available resources in the conditions of economic instability. Image of region is under construction based on its territorial individuality expressed, as a rule, in regional brands. The region brand is formed as result of technology of branding and represents itself a certain set of not passing values reflecting originality, its original consumer properties widely known, received social recognition and using stable demand at consumers.

Process of the international dialogue is under the influence of numerous objective factors. However, it should be examined in a close connection with laws of human mentality. Communicative practice of the people and the states generates subjective representations about participants of communications.

At the present stage, neutralization of negative characteristics in reputation of the Russian Federation is a paramount problem of formation of a positive image of the country that is strategically important direction of the state policy lying in a plane of adaptation of receptions and technologies PR.

© М.Е. Зыкова

БРЕНДЫ КАК ВЕКТОРЫ НАЦИОНАЛЬНО-РЕГИОНАЛЬНОГО ИМИДЖА

Любая страна, претендующая на успех на международной арене, должна сочетать в себе целый ряд компонентов: развитая экономика, внутриполитическая стабильность, демократические основы общественно-политической и гражданской жизни, надёжные союзники за рубежом и многое другое.

Но в современный век бурного развития информационных технологий, в век глобализации и обостряющейся конкуренции одним из ключевых направлений в деятельности государства становится формирование и управление своим брендом и имиджем. Они способствуют осуществлению желаемых политических шагов, усиливают конкурентные способности и создают благоприятную основу во взаимодействии с другими государствами.

Сегодня брендинг является важнейшим ресурсом и фактором социального развития, он выступает и как инструмент прямого формирования социальной динамики. Поэтому в современном мире концепциям формирования бренда территорий уделяется большое внимание.

В ситуации смены управленцев формирование и внешнего, и внутреннего имиджа региона становится одной из приоритетных задач. Регионы, как и любые другие объекты, воспринимаются и транслируются в форме брендов, которые необходимы для успешного развития, наиболее выгодного использования имеющихся ресурсов в условиях экономической нестабильности. Имидж региона строится на основе его территориальной индивидуальности, выраженной, как правило, в региональных брендах. Бренд региона формируется как результат технологии брендинга и представляет собою некую совокупность непреходящих ценностей, отражающих своеобразие, его оригинальные потребительские свойства, широко известные, получившие общественное признание и пользующиеся стабильным спросом у потребителей.

Процесс международного общения находится под влиянием многочисленных объективных факторов. Однако его следует рассматривать в тесной связи с законами человеческой психики. Коммуникативная практика народов и государств порождает субъективные представления об участниках коммуникации.

На современном этапе, нейтрализация негативных характеристик в репутации Российской Федерации есть первостепенная задача формирования позитивного образа страны, что является стратегически важным направлением государственной политики, лежащей в плоскости адаптации приёмов и технологий PR.

Создать бесплатный сайт с uCoz